Menczer Tamás a sajtótájékoztatón elmondta: Budakesziről Budapestre csúcsidőben 50, egyébként 30 perc alatt lehet busszal eljutni, a cél az, hogy a szakaszos buszsávok kialakításával csúcsidőben is 30 perc legyen a menetidő. Az államtitkár szerint Budakeszi remek hely, ő maga is a településen él, de a környező települések, Telki, Páty, Budajenő térségébe is egyre többen költöznek, amivel párhuzamosan megnőtt a forgalom és az autósok száma.
Gyorsabbnak kell lennie a busznak, mint az autónak
A fejlesztésről szólva azt hangsúlyozta: akkor van értelme és jelentősége annak, ha a buszok gyorsabban tudnak közlekedni, mint az autók, ezért született döntés arról, hogy megkezdődik a kormány támogatásával a szakaszos buszsáv kialakítása, valamint három P+R parkolót is kialakítanak Budakeszin.
Menczer Tamás hozzátette, a település határát átlépők 60 százaléka jelenleg is a buszközlekedést választja,
ez csúcsidőben kétezer embert jelent óránként. A fejlesztéssel kapcsolatban kiemelte: jobb lesz a busszal közlekedőknek, az autósoknak pedig választási lehetőséget nyújt, de ha valaki úgy dönt, hogy mégis az autójában marad, akkor is gyorsabban tud közlekedni.
Fürjes Balázs: A kivitelezés 2023-ban kezdődik
Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára közölte: a kivitelezés 2023-ban kezdődhet; olyan okoslámpákat is telepítenek majd, amelyek automatikusan zöldre váltanak, ha busz közeleg. Az államtitkár az okoslámpák, a szakaszos buszsávok és a rövidebb menetidő mellett a fejlesztés negyedik elemének nevezte, hogy jelenleg Pátynál nem lehet felhajtani az M1-es autópályára, de a Sasfészek-tó pihenőnél megépítik a felhajtót, így a sztrádán is elérhető lesz a főváros a Zsámbéki medencéből.
Budapesten és környékén 4 millióan élnek, a városközpontba az agglomerációból 1 millióan érkeznek autóval, ezen a nyomáson enyhíteni kell
– fogalmazott Fürjes Balázs. Hozzátette: Budapesten a közlekedésben új egyensúlyra kell törekedni. A kormánynak három válasza van erre: a tömegközlekedés folyamatos fejlesztése, amit 2010-ben Tarlós István volt főpolgármester és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ volt vezérigazgatója megkezdett, a Budapesten hiányzó peremhidak – a Galvani és az Aquincumi híd megépítése, valamint a külső csomópontokban P+R parkolók létesítése – sorolta.